ARBEIDSLAGET: f.v. Reidar Holte, Birger Bergland, Arne Vetle Hansen, Kjell Holte, Svenn Kjeldal (Nome Pukk), Øyvind Vassend (Kaasa Maskin), Gunleik Aspheim, Erling Susaas og Bernt Solvoll.
ARBEIDSLAGET: f.v. Reidar Holte, Birger Bergland, Arne Vetle Hansen, Kjell Holte, Svenn Kjeldal (Nome Pukk), Øyvind Vassend (Kaasa Maskin), Gunleik Aspheim, Erling Susaas og Bernt Solvoll.

Tar grep for å sikre kulturarv. Nå skal steinferja reddes

Etter mange år ubeskyttet mot vær og vind, ved parkeringsplassen på Vrangfoss, skal den siste steinferja fra Telemarkskanalens historie, nå få en bedre skjebne.

Publisert Sist oppdatert

En gjeng karer er allerede i full gang, med oppmålinger og beregninger. Fundamentet skal gjøres klart før steinferja kan flyttes om et par uker. Når den er plassert, skal det reises et overbygg av malmfuru og legges bølgeblikktak, som tradisjonen er langs kanalen.

Velg hvordan du vil lese oss

5 uker for 5 kroner

Deretter 139,- per måned.
Ingen binding.

Kjøp her

Se flere
tilbud

Klikk her

Powered by Labrador CMS